Muziejus po atviru dangumi
Kur galima paragauti protėvių istorijos? Muziejus po atviru dangumi, kur tiek vaikai, tiek suaugusieji gali prisiliesti prie protėvių istorijos ne tik perkeltine, bet ir tiesiogine prasme – toks apibūdinimas labiausiai tiktų Širvintų rajone įsikūrusiam Vikingų kaimas. „Atvykusiems pas mus galima ne tik liesti įvairius eksponatus, bet ir juos išbandyti, pasimatuoti ar net ragauti,“ – sako viena iš šio muziejaus įkūrėjų Judita Korsakiene.„Vikingų kaimą“ įkūrę brolis ir sesuo su antromis pusėmis ne tik pasitinka atvykusius pažinti senovės istorijos, bet ir vyksta į mokyklas bei jose organizuoja pamokas, edukacijas. „Mūsų rengiamos patyriminės edukacijos ypatingos tuo, kad jose vaikai su istorija susipažįsta per sensoriką, tai yra, liesdami, klausydami, uosdami, ragaudami ir stebėdami, o toks būdas itin įtaigus, taip pat labai tinkamas specialiųjų poreikių turintiems vaikams,“ – pasakoja viena iš „Vikingų kaimo“ įkūrėjų.J. Korsakienė pasakoja, kad ši edukacinė erdvė po atviru dangumi sėkmingai gyvuoja jau daugiau nei 10 metų. Paklausta apie muziejaus pradžią, pašnekovė juokiasi, kad įsigyto 5 hektarų žemės ploto Širvintų rajone buvo gerokai per daug šeimos reikmėms, tad istorija besidomintys ir protėvių palikimą gerbiantys bei mylintys žmonės nusprendė tuo užkrėsti ir kitus. „Tiesiog nebenorėjome grįžti gyventi į miestą, todėl ieškojome variantų, kaip savo sąlygas ir gyvenimo būdą suderinti su prasmingomis bei aktualiomis veiklomis,“ – sako J. Korsakienė.Vis tik, pasak moters, po kurio laiko Vikingų kaimas kūrėjai suprato, kad vien meilės senovės istorijai, atsidavimo, amatų bei karybos išmanymo neužtenka. Muziejaus kūrėjai nusprendė dalyvauti Lietuvos socialinio verslo asociacija organizuotoje socialiniam verslui skirtoje intensyvioje trijų mėnesių trukmės programoje „Poveikio akademija“, kurios dalyviai mokėsi finansinio tvarumo, aiškinosi, kaip plėtoti verslą, sėkmingai komunikuoti kuriamą vertę ir kitų dalykų, aktualių socialinių verslų steigėjams.„Dalyvaudami programoje puikiai supratome, kad svarbu aiškiai susidaryti verslo planą, be to, konsultantų ir lektorių dėka baigiame išsigryninti naują kryptį, kuri turėtų veikti atskiru pavadinimu – ruošiamės parengti programą, skirtą šeimoms, kuri edukuotų būtent apie mūsų – baltiškąją – kultūrą,“ – sako pašnekovė.„Poveikio akademijoje“ šiemet dalyvavo 12 Lietuvos socialinio verslo įmonių, kurioms organizuotos 4 ekspertinės mokymų sesijos, buvo užtikrinta individuali mentorystė, konsultacijos. Programos pabaigoje geriausiai įvertintas socialinio verslo pristatymas laimėjo finansinį Luminor Lietuva banko paskatinimą – 3000 eurų.Mindaugo Mikulėno ir Tautvydo Juknevičiaus nuotraukos. Skaityti visą straipsnį: https://lisva.org/poveikio-akademija-naujiena-13-vikingu…/Komunikacijos kampanija yra projekto „Drąsa veikti ir keisti‘22“ dalis ir yra finansuojama iš Lietuvos kaimo tinklo techninės pagalbos priemonės pagal programą „Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai: Europa investuoja į kaimo vietoves“.





